Weekend! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van jonnekuipers - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van jonnekuipers - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

even een kleine update. Op dit moment zit ik in de Public Library op 5th Avenue, en het is denk ik het mooiste gebouw dat ik tot nu toe heb gezien. Heel oud, met hoge plafonds en ontzettend groot. Omdat mijn laptop overleden is moest ik noodgedwongen een andere plek vinden om te kunnen internetten, haha.

De impact van de schietpartij van vanochtend is nog goed te zien. 5th Avenue is afgesloten voor verkeer, alleen politieauto's mogen door de straten. Erg gek. Heb voor het eerst echte FBI agenten gezien, en geloof me, ze zijn niet zo indrukwekkend als op TV. Doordat er geen verkeer is op de straten, loopt iedereen gewoon over straat. Een typisch Amerikaanse man (groot, spijkerblouse, lang haar, oorbellen en petje, zo'n lomperik uit Texas die je wel eens in films ziet), die graag zijn verhaal kwijt wilde, greep zijn kans en begon midden op straat iedereen toe te spreken. "Believe me, the city is NOT safe. Soon there will be chaos. We are NOT safe." Om vervolgens weg te rennen, over de straten waar wel verkeer is, dus de enige die niet veilig was is hij. Toch was het wel erg vreemd om te horen dat er een schietpartij was op de straat waar ik gister nog liep. Maar ik denk dat je aan dit soort dingen gewend raakt, voor zover dat kan. Vorige week is er een man doodgeschoten door de politie in de straat waar ik werk, omdat hij een mes bij zich had. Iedereen haalt z'n schouders op en gaat verder met leven. Is doodnormaal hier.

Afgezien van deze dingen bevalt het nog steeds erg goed. Stage is rustig, maar de momenten dat ik wel iets te doen heb zijn leuk. Iedere avond heb ik wel iets te doen, en maandag ben ik naar een traditionele Amerikaanse bioscoop geweest in Brooklyn, heel erg leuk. De film vond ik iets minder, Bat Man is toch niet echt mijn ding. Was dan ook niet mijn keus. Wel heel grappig dat er zoveel films zijn die zich in NY afspelen, zo ook Bat Man, en dat je ontzettend veel plekken herkent. New York is precies zoals alle cliche films.

Vandaag is mijn vrije dag en daar ben ik wel blij mee, want het weekend zit weer bomvol. Ik woon nu eenmaal in the city that never sleeps, dus aan slapen kom ik niet altijd toe. Morgen ga ik naar een concert in het MoMA, dat erg goed schijnt te zijn. Daarna ga ik met de bus naar New Jersey om te logeren bij Barbara en Veronica. Kijk er wel naar uit om even naar een "echt" huis te gaan (met tuin! En zwembad!) in plaats van mijn kleine kamertje hier.

Ik ben trouwens erg benieuwd hoe het met jullie in Nederland is, dus hou me op de hoogte!


  • 24 Augustus 2012 - 21:51

    Mam:

    Niet zo veel nieuws voor mij door onze vele contactmomenten, wel weer goed en duidelijk opgeschreven!
    Veel plezier dit weekend in New Jersey bij Veronica.
    Spreek je gauw weer!
    Groetjes Mam.

  • 24 Augustus 2012 - 22:41

    Bianca :

    Schrok wel toen ik het nieuws hoorde van de schietpartij. 'zou Jonne misschien zijn doorgedraaid en daar de boel neer schieten?' haha nee grapje. Maar toch wel eng hoor.
    Heel veel plezier in New Jersey!! Leuk om je verhalen en foto's altijd te lezen/bekijken.

    Xx liefs Bianca

  • 25 Augustus 2012 - 18:12

    Opa En Oma Kuipers :

    hoi jonne
    hier met oma en opa geeft advies
    ik schrik toch wel een beetje van al die nare dingen
    pas goed op je zelf
    en hou je taai
    groetjes opa en oma

  • 25 Augustus 2012 - 18:46

    Gerard, Miriam, Maaike En Dorieke:

    Hi Jonne,

    We hebben je verhaaltjes gelezen en vonden het erg indrukwekkend! Zo te zien heb je al veel meegemaakt, en ga je nog veel meer meemaken. We vinden het leuk dat het je zo goed gaat. We wensen je veel plezier en succes de komende tijd, we hopen snel weer wat te lezen.

    Groetjes van de familie Hesselink

  • 26 Augustus 2012 - 13:36

    Fam. Hampsink:

    Hoi Jonne, goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik kan me voorstellen dat NY héél wat anders is dan De Lutte! En maar goed dat je dagen zo goed gevuld zijn. Alleen op je kamer zitten kun je in huis ook. We wensen je nog heel veel plezier, en blijf vooral schrijven. We lezen allemaal je verhalen en blijven je volgen! Groetjes uit Kekerdom.

  • 27 Augustus 2012 - 21:46

    Fam.Notkamp:

    Hoi Jonne, Het is erg leuk om je verhalen te lezen, vanuit De Lutte volgen we je wel, maar zo te horen heb je het daar wel naar je zin in die grote wereldstad.
    Geniet er maar van de tijd gaat snel het is een super mooie ervaring!
    Wij wensen je dan ook nog heel veel succes, veel plezier en we kijken uit naar het volgende bericht.

    Groetjes van Gerald en Marianne

  • 14 September 2012 - 09:17

    Fam. Notkamp :-) :

    Ha Jonne,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooi feestje van vandaag.. Maar dat gaat vast lukken! Nog heel veel plezier en succes. We zijn erg benieuwd naar je verhalen...
    We zullen vanavond een borrel op je verjaardag drinken.

    Veel groetjes en liefs uit De Lutt,

    Merlin en de rest van fam. Notkamp

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

NYC

Stage in New York

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2013

Happy new yeaaaaaaaaaaar

31 Oktober 2012

We survived Sandy!

05 Oktober 2012

Becoming a real New Yorker

14 September 2012

Herfst

24 Augustus 2012

Weekend!

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 6584

Voorgaande reizen:

31 Juli 2012 - 30 Januari 2013

NYC

Landen bezocht: